Ascensia Diabetes Care

I mer än 80 år har Ascensia hjälpt människor att hantera sin diabetes

Ascensia Diabetes Care arbetar för att förbättra hälsan och livet för människor med diabetes. Vårt uppdrag är att öka livskvaliteten för personer med diabetes genom innovativa lösningar som förenklar och förbättrar deras dagliga liv.Vår kundsupport är en viktig del i uppdraget och våra experter hjälper dig gärna med alla dina frågor kring Ascensia Diabetes Cares produkter.

Upptäck vår skräddarsydda support

Våra kompetenta experter hjälper dig gärna med alla dina frågor om Ascensia Diabetes Cares produkter:

 

 

Privatpersoner

020 - 83 00 84 (Både blodsockermätare och Eversense E3 CGM)

020 - 83 00 94

Blodsockermätare: diabetes@ascensia.com,
Eversense E3 CGMEversense.se@ascensia.com

Vardagar 08.00-16.30

Privatpersoner

Contour-blodsockermätare: Från val av mätare och hur den används, till anslutning, garantihantering och erbjudanden om andra kostnadsfria tjänster, t.ex. broschyrer och Contour Diabetes-appen.

Eversense E3 CGM -system: All kundsupport, såsom information, produktstöd och garantihantering.

 

Vårdpersonal

020 - 83 00 84 (Både blodsockermätare och Eversense E3 CGM)

020 - 83 00 94

Blodsockermätare: diabetes@ascensia.com,
Eversense E3 CGMEversense.se@ascensia.com

Vardagar 08.00-16.30

Vårdpersonal

Från information om produkter deras tillgänglighet till utbildningsmöjligheter för patienter och personal:

  • Vilka produkter finns tillgängliga i min region?
  • Vilket marknadsförings- och utbildningsmaterial finns det?
  • Hur kommer jag i kontakt med en representant från Ascensia Diabetes Care?
  • Hur blir jag certifierad för Eversense E3?
 

Inköpspersonal

08 - 505 126 31

08 - 509 004 62

orders.sweden@ascensia.com

Vardagar 08.00-16.30

Inköpspersonal

Ring eller skicka frågor via e-post om beställningar och fakturor.

  • Hur beställer jag blodsockermätare, teststickor och tillbehör?
  • Hur beställer jag Eversense E3 CGM?
 

Formulär för registrering av Nyhetsbrev